Relatiegeschenken zijn al eeuwenlang populair. Misschien niet in de vorm zoals wij ze nu kennen, maar in de prehistorie werden er al relatiegeschenken uitgewisseld onder stammen om de vrede te bewaken. Toen werden er natuurlijk nog geen logo’s op bedrukt, maar de basis werd al wel gelegd. In 1789 werden relatiegeschenken voor het eerst commercieel ingezet bij de inwijding van president George Washington in de vorm van bedrukte campagnebuttons. Dit waren eigenlijk de eerste giveaways. Vanaf de 19de eeuw kwamen de relatiegeschenken zoals wij ze nu kennen echt op gang. Toen overtuigde de drukker Jasper Meeks uit Ohio een plaatselijke schoenenwinkel om hun logo op tassen te drukken en die uit te delen aan hun klanten om reclame te maken. Het nut van bedrukte relatiegeschenkenSindsdien zijn relatiegeschenken niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Je ziet ze overal: bedrukte pennen, bedrukte mokken, bedrukte notitieboekjes, bedrukte ballonen, bedrukte… ga zo maar door. Het nut van bedrukte relatiegeschenken wordt door veel mensen gezien. Ze worden gebruikt voor het genereren van naamsbekendheid onder nieuwe doelgroepen. Denk bijvoorbeeld aan de bedrukte tasjes van Jasper Meeks. Hoe meer mensen er rondliepen met de bedrukte tasjes met het logo van de schoenenwinkel, hoe meer naamsbekendheid de schoenenwinkel kreeg. En dat geldt vandaag de dag natuurlijk nog steeds. Daarnaast worden bedrukte relatiegeschenken gebruikt om binding met huidige klanten te creëren en te behouden. Veel bedrijven sturen bijvoorbeeld één keer in de zoveel tijd een mailing naar hun vaste klanten. Dit doen ze niet alleen om onder de aandacht en top of mind te blijven, maar ook als teken van waardering. Zo worden er tegen het einde van het jaar natuurlijk veel kerstpakketten en luxe eindejaarsgeschenken weggegeven om klanten of werknemers te bedanken en samen goed het nieuwe jaar beginnen. Huidige trends in de wereld van relatiegeschenkenTegenwoordig is er veel meer te krijgen dan bedrukte buttons en tassen. De wereld van de relatiegeschenken is tegenwoordig zó groot, dat je door de bomen het bos soms niet meer ziet. Twee leuke nieuwe trends in de wereld van de relatiegeschenken zijn de opkomst van eco-producten en de opkomst van het personaliseren. De afgelopen jaren zijn we met z’n allen wat milieubewuster gaan leven en dat is ook te merken in de relatiegeschenkenbranche. Concepten als de Correctbook en de BE O Bottle zijn enorm populair geworden. Ook duurzame alternatieven op populaire producten, zoals balpennen van bamboe of notitieboekjes van kurk, worden steeds meer verkocht. Daarnaast is het personaliseren van relatiegeschenken een ware trend geworden. Daarmee bedoelen we het individuele personaliseren: dus het bedrukken van niet alleen een logo op een relatiegeschenk, maar ook de naam van de individuele ontvanger. Denk bijvoorbeeld aan een drinkfles waar de namen van uw werknemers op zijn bedrukt of een mooie luxe pen met de namen van de kinderen van groep 8 gegraveerd, als afscheid van de basisschool. Een mooi souvenir! Relatiegeschenken bestellen bij BudgetGift.nlDoor de populariteit van de relatiegeschenken zijn er veel online aanbieders. Eén van die aanbieders is BudgetGift.nl. De naam zegt het al: hier vindt u geschikte relatiegeschenken voor elk budget. BudgetGift.nl biedt een ruim assortiment van bedrukte giveaways en relatiegeschenken tegen scherpe prijzen. Daarnaast is BudgetGift.nl al meerdere jaren op rij genomineerd voor de Best Online Performance Award van de relatiegeschenkenbranche, dus u weet dat u goed zit. Interesse? Neem dan snel een kijkje op de website. Tip: BudgetGift.nl kan uw relatiegeschenken ook direct (individueel) naar uw klanten versturen. Ideaal!
|
https://www.budgetgift.nl/ |